Thursday, August 11, 2011

cpt rasanya masa....

Salam..

Alhamdulillah dah 11 Ramadhan dn..xlama lg 15 Ramadhan...pastu 29 Ramadhan..pastu raya....cpt kan masa berlalu..

Ramadhan kali ni of course mcm korg tau berbeza dgn Ramadhan2 yg lalu..bersyukur sbb dpt menjalani ibadah puasa kali ni..Syawal lak...xdpt digambarkan camne...meriah ke?? best ke??ntah la..last year aku beraya kt JB sebg org bujang walaupun dh kawen..hehehehe korg pahamla maksud aku ape..best raya kt JB..best bkn ape sbb aku suka makanan kt JB aka makanan jawa..xsuka makanan kt Trg..best sbb lama dh x beraya kt JB..biasa tiap2 thn kami blk Trg...tp last year mama ckp kt raya JB dl then br blk Trg...

memang org ckp raya kt Trg xmeriah..tp aku rasa famili aku meriah je..yela adik beradik mama ramai...secr xlgsg sepupu2 aku ramaila..kebykan dok luar Trg..so bile blk Trg jd meriahla umah nenek aku...biasa posa terakhir kami berbuka ramai2..mmg kelam kabut tp tula kenangan yg xdpt dilupakan...pg2 raya lps semayang raya kami ada 'majlis' salam2an..beratur kutip duit raya..dok dlm umah je lbh rm50 leh collect..lps majlis salam2an ada majlis amek gmbr lak..walaupun sume kamera murah xde DSLR ke ape tp kami akan bergmbr ikut famili msg2...then ramai2...then adik beradik mama..then ipar duai mama..then kami sepupu sepapat...lps abis majlis sume tu br la nk klua g beraya.biasa g umah sedara mara..terkejut gk sedara mara kami kdg2 4-5 buah keta dtg menyerbu..

tp tu kenangan dulu..masa aku kecik2..masa aku sek lg..masa aku kt U..sekrg mcm last yr diorg ckp xde lg majlis2 mcm aku citer kt atas...sepupu2 aku pun dh besar..xkuasa nk lyn kot..huhuhu...nenek aku pun sakit so xdela sgt bermeriah2..tp nenek aku sakit dh lama ape..pernah atuk aku accident mlm raya gara2 g amek lemang utk kami..tp majlis2 seperti di atas ttp berlangsung...pttnye nenek aku sakit lg ramai yg akan blk beraya..tp thn ni dgr ntah sape je blk...bile aku kire2 adik beradik mama...mmm yela ada yg turn blk umah mertua..ada yg dok oversea...ada yg xleh blk sbb nk jaga bakal cucu...so tglla bbrp kerat je...aku lak kalo aku x bersalin lg aku blk la trg..yela time raya tu dh 37 wks..kena angkut skali baju2 utk ke hospital masuk dlm keta..kalo bersalin tgh jalan pun moga Allah permudahkan sbb niat aku baik nk melawat org tua di kg...

sebut pasal nenek lak..lama rasa xjenguk nenek aku...rindu x dia dgn aku huhuhu????xpe esok aku akan dtg bertandang umah nenek aku..semoga panjang umur nenek aku lg..mintak2 dia dpt tgk cicit die ni...

No comments:

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014