Sunday, July 24, 2011

weekend apa dh buat...

Salam...

Ingat x entry yg lps aku rindu nak blk jb..mmm x blk jb pun what a busy day weekend ari tu....

Khamis malam...lps blk keja terus menuju pulang umah mother in law...sempat singgah mesra mall beli roti boy...mlm tu kt umah MIL wt majlis semayang hajat wt aku..kalo org dulu2 panggil lenggang perut..ni xde nye lenggang perut...just semayang hajat dn doa selamat je..yela cucu sulung kan..anyway my biras pun br disahkan mengandung gak...oo hepila MIL bakal dpt dua cucu...thn dpn insyaAllah 2 menantu gak..bertambah besar famili kami...

Jumaat pagi- Balik umah nenek aku...Alhamdulillah mok dh nampak sihat dah...jenguk kejap je pastu bergegas blk umah in law amek diorg dn bertolak blk kemaman...ari tu sepupu mother in law aku wt keja kawen..so smpai2 je kemaman kami terus ke majlis kawen tu...sedap gak lauk pauk nye..waaa first time rasa nasi kenduri kat terengganu yg sedap gile..di tambah pula air yg banyak 3 jenis tu..

Jumaat ptg- Blk kenduri all famili hubby- in law aku, sedara mara hubby dan tok wan hubby dok serbu umah aku yg xseberapa tu..meriah gile umah aku jdnya...nasib diorg dh kenyang makan kenduri xdela kena masak memasak...so aku wt air jela utk diorg...borak2 kosong smbil makan kerepek..dlm kol 6 umah dah sunyi balik dh..

Jumaat mlm - kami berehat2 je...

Sabtu pg- Pg2 kami g pasar beli ikan dn ayam..bwk g umah tok wan hubby kt chendor...kami berkg lak kt chendor...meriah gile umah tok wan mcm nak raya...yela sume cucu2 tok wan hero2 belaka...mau x tongkang pecah jdnya...dlm kol 12 kaum2 ibu g bandar chukai menjamu mata..tinggalla kaum2 bapa bersama anak2 mereka..aku xjoinla kaum2 ibu tu sbb lunch nnt aku ada urusan lain lak...

Sabtu ptg- dlm lps zuhor kami bergegas blk binjai sbb my best frenz nk dtg...mummy aqilah aka fizan first time ni nk dtg umah aku...siap bwk lunch utk kami lagi...thanks ye fizan dgn hubby..aqilah dh besar dh..mcm baby 6 bln dh..geram nak dokong tp tangan aku terseliuh ditambah pula baby yg mmg ada dlm perut ni...geram gile tgk aqilah..lupe lak nk amek gmbr dia...aqilah siap menyeksi lg kat umah auntie ye sbb umah auntie panas gile...lps pzan blk kami bergegas blk ke umah tok wan lak sbb mil n fil aku nk blk naik bas kol 6 ptg..

Sabtu mlm- macam biasa la berehat je...smbil tgk Majalah 3..memula tgk bola..dh malaysia main macam ape baik tukar channel tgk nurul syuhada kawen..cantik gile baju dia...biasala org byk duit...

Anyway even rindu separuh gile kt famili kt JB tp nasib baik weekend tu terisi la jugak dgn keriuhan famili2 belah hubby...bila dah kawen biasala in-law nye famili pun famili kite gak kan...cuma yg xbest kdg2 aku xpaham diorg ckp sbb loghat Terengganu pekat...

Last but not least jom layan muka bakal kakak ipar aku..sedih xdpt join diorg masa mama menyarungkan cincin semlm...xde la muka aku yg contribute membeli kan cincin ni dan juga yg sponsor coklat dr Labuan...ape2 pun dr kejauhan aku dn hubby doakan kasih sayang kalian kekal ke hingga ke jinjang pelamin dn setrusnya ke syurga...


 Gmbr diambil without permission from papa nye facebook...leh x tampal muka kami berdua kat situ huhuhu....


1 comment:

Unknown said...

bz tul ibu mmngandung... :)

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014