Sunday, July 17, 2011

di dalam delima....

Salam....

Ngantuk jap..biasala ahad mcm monday blues kalo kt belah2 negeri yg starting bekerja ari isnin...dn ngantuk juga sbb menanti hubby mlm td yg bekerja dn hy pukul 3.30 pg br sampai umah...


last weekend mcm yg dijanji2kan dh xtravel mana2 dh...dok je berrkampung kt kemaman ni..ops kami sempat ke Kuantan cuba menghabiskan voucher parkson yg dpt free ari tu..hubby ckp senang habiskan je sbb Parkson bkn dkt pun jauh nak pegi..tp bagus x kami hanya mengabiskan separuh drnya..xtau nk beli ape..mengawal nafsu katakan...xnakla berbelanja sakan sbb baby pun lum klua kan...ikut ckp org tue2...utk diri sendiri...xpela nnt2 dulu sbb voucher tu punye due date pun lmbt lg...and last weekend pun kami byk sgt pergi kenduri..akikah la, doa selamat la dn xlupa gak keja kawen...byk lak org kawen mcm cuti sek lak...tp maybe diorg nak cpt2 kawen seblm puasa ni...

and ramai gak sedara mara kami jumpe sepanjang makan-makan free ni..dan setiap kali jumpe diorg sume ty mcm dh tunggu ari je..oh tidak belum lagi...masih 7 bln saja..perut ku sgtla membesar bagai johan...huhuhu....last scan iaitu sebln yg lps doktor ckp baby normal xdela besar..cuma edd kat scan awal seminggu dr pengiraan...insyaAllah next 2 weeks nak g scan lg dn mcm biasa nk g kt a-farabi..sbb doktor sana best dn leh bg advise yg meyakinkan...ramai yg ty nk bersalin dn berpantang kat mana???soalan2 yg sering diajukan dn aku sendiri xtau nak jawab ape dn membuatkan aku dlm delima gak...

Why aku xtau jawab coz  berikut adalah sebab2nye:-
-----> Nak suh mama jaga....takut mama kena jaga mak dia...dlm situasi ni aku sebagai anak kenala memahami..coz even anak nenek aku ada 9 tapi xsemua yg available..disebabkan mama dh pencen secara automatiknya org akan nmpak mama je leh jaga nenek aku...sian nenek aku terlantar di atas katil...
----> Pantang jela umah nenek aku....mmm boleh tu boleh tp aku punye seorg pakcik yg sakit gak..bkn sakit yg terlantar atas katil tu...psycho sikit..bkn gile ek...dia slalu jalan xberenti2 dn umah nenek aku tu kayu...so korg paham2 jela bergoyang2 kan...takut aku lak xselesa nak tido...
----> Pantang umah mak mertua...nie yg ramai org xnak kan..tp mak mertua aku bknla cerewet sgt pun...aku rasa aku lg cerewet kot...dia ok dn sporting je...layan je kerenah menantu dia ni..tp aku lak rasa xselesa sbb condition umah tu (agakla jahat statement dr menantu dia ni kan)...bkn ape umah dia bilik2 semua kat atas..bilik air lak kt bawah...tinggi gakla tingkat atas tu...nnt kalo dok bwh aku nak salin baju kat mana lak...bilik hubby pun xde kt umah tu sbb sume di kongker oleh adik2 hubby aku yg ada 6 org yg mana semuanya masih tinggal dgn mak mertua aku...
----> Nak je suh nenek hubby aku jaga je..dia dok chendor kt sempadan terengganu tu je..umah dia selesa je dn xjauh sgt dgn hubby...tp tok wan nak ke??? dn apa kata anak2 dia yg lain lak huhuhu...dn ape kata mama dn mother in law aku lak....

tula dalam delima nye sekrg..ape yg boleh diharapkan sekrg ialah adik beradik mama memahami dn suh mama jaga aku time pantang nnt..yg mana diaorg leh offer diri jaga nenek aku..40 ari je...lps tu mama nak jaga nenek jagala kan..teringin pantang kat jb..sbb kt jb ada bilik aku sendiri....ada air cond lg (huhuhu patut ke ni sebg req)...toilet and everything selesa buat aku...cuma agakla jauh dr Kemaman aka hubby aku nnt...

mmm rasa malas nak pikir kan..biarla takdir dan waktu menentukan...last2 biar aku dok kt umah aku je..sape rasa sudi nak jaga aku dtgla umah aku huhuhu....

3 comments:

Unknown said...

xdpt nk menolong..sbb xde pngalaman.. :P...biarlah ms yg mnentukan... hehe

Lily@MamaZaraZareef said...

kalau macam aku yg dok jauh ngan hubby ni, mmg sangat selesa pntang kat umah mak sndiri..ada bilik sndiri, nk gerak ke mana pon kite selesa + mak yg jaga kan..hehe..apepon, terpulang pada ko..harap dpt wat keputusan yg terbaik utk diri sndiri n baby k..=)

naney said...

zira n lily - we will see how la nnt ye..yg penting doakan aku dn baby selamat dulu...

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014