Thursday, June 2, 2011

check up semlm...

salam...

semlm g check up kt Klinik desa...biasa klinik desa xla seramai mcm klinik kesihatan...yela klinik pun kecik je xsecanggih mana...mcm biasa aku xamek cuti pun..masuk lewat sikit dn boss sgt2 la memahami xkisah pun...tp ari tu big boss dr KL nk dtg...lama dia xdtg so sajela dia menjenguk ktorg...boss aku ckp big boss dtg kol 10pg..so berkira2 kena g awal ni klinik...

tp ari tu aku smpai klinik dh kol 8...mcm hampeh je..nila plg lmbt smpai klinik sdgkan ari ni la aku kena masuk office awal..smpai2 je angka giliran dh yg ke 10...mmm risau gk xsempat..tp nk wt camne dh alang2 smpai tunggu jela..

so update utk check up kali ni..
- disebabkan aku dh g klinik jumpe doktor bbrp ari sblm ni so nurse pun xdela lama sgt check aku mcm org2 lain..berzaman aku tg check sorg2..
- air kencing clean n clear
- berat nk compare dgn sebln seblm ni xde perkembangan langsung..maintain..tp nurse ckp okla sbb seblm ni akutimbang kt klinik kesihatan..maybe ada ralat kt situ..lgpun seblm ni naik 2.5kg..agakla x logikkan..sbb aku masih rasa longgar je jam aku ni...nasib kan kalo x kena minum air gula..yukss
- tekanan darah - hy 80/50..dua kali nurse tu check..dia ty adakah aku rasa pening dn pitam..tp aku xrasa ape2 pun..mmm maybe alat dia alat lama ada ralat..hahaha lehla plak..lps ni nk check guna alat blood pressure kt opis lak...semlm x sempat gara2 big boss is here...
- hb- maybe sbb blood pressure rendah so hb pun rendah la kot..bacaan hyla 10.3...kenala bebel dgn nurse..siap bg ceramah lg keburukan hb rendah ni...mmm dia suh cr vitamin kt farmasi yg kuat lg dn mkn byk sayur2 hijau..gara2 itu pelekat kt buku bertukar dr putih pd hijau..cheh rosak sikit reputasi nya,,

- last skali tinggi rahim - 24cm sama umur dgn baby...
- pastu kena inject first time..lenguh nya tangan smpai ke mlm masih terasa...dhla bwk keta manual...menggunakan tangan nk tukar gear...xpela demi baby sabar je la ye...

abis check up tepat kol 10 pg...boss msg big boss akan dtg time lunch nnt..cheh pnt je aku cuak tkt xsempat...rupa2 nya big boss dtg dr KL dgn famili..maklumla cuti sekolah..sempat gk kol hubby update psl check up td...hubby ckp lps ni kena byk mkn sayur...huhuhu dhla aku xsuka mkn sayur..

ari ni aku blk jb..yesss lama x blk..bkn merindui mama dn papa sbb diorg pun slalu blk trg..rindu pada makanan kt jb dn jb juge..maklumla i anak jati johor...doakan perjalanan kami pergi dn blk ye...

3 comments:

faiez said...

teringat plak zaman2x aku g check up...berjam tgu...aku pelekat putih jer..tp at last bersalin cease..so pelekat tu xde maknanyer la....take care nane

ninieZUERYANNIE said...

naney, nurse ade x kasi 'ferromed'.. alaa pil yg color coklat tuh.. aku nye Hb pon rendah (xdela rendah sgt pon, 10.4 gitu).. dorg srh 2 kali sehari plak.. & kena maintain sampai waktu bpantang nnt.. haihh aku nih dh la kurang disiplin.. xtaulaa..

naney said...

faiz- aku xdela berjam..okla kan angka giliran yg ke 10..kol 10 dh settle...
nini- dia ada bg ubat tu..tp dia ckp kalo aku nk ubat power lg lehla beli kt farmasi..yela sama la aku pun kureng berdisiplin dn xsuka mkn ubat...

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014