Friday, June 17, 2011

handphone or handphone..

salam...

sekrg aku berada di K.Trg...selamat smpai tghari td..drive jgn xtau...Alhamdulillah xrasa lenguh2 dn sakit2 pinggang pun setlh drive selama 2 jam..ye ke 2 jam mcm xsmpai je huhuhu...

smpai2 umah nenek aku nk kol la hubby mengatakan dh smpai...check2 handbag hp xde..sudah semestinya dh tertinggal kt kemaman..dhla ari ni hubby naik laut...pinjamla hp sesapa pun nk try contact dia mengatakan hp tertinggal tp nk contact dia camne..dia dh off pun hp dia...huhuhu mesti mlm ni dia kol byk kali tp aku xangkat..mesti dia risau tahap gaban..yela sbb aku drive ke k.trg without dia..selamat smpai ke dok ni...

hp oh hp camnela leh tertgl..act aku bknla minah kepit dgn hp sokmo..yela kalo dh dok dgn laki kt umah hp ke mana aku kemana..mak aku pun dh tau sbb slalu dia kol hubby aku je kalo nk contact ktorg..tp ni situasi penting ni...time2 camnila aku leh tertgl..dhla cuti 3 ari..mesti ari isnin dia kol aku kena dgr ceramah panjang dr hubby psl kes tertgl hp ni..nasibla dia xleh ckp lama kalo kol dr plarform..kalo x huhuhu panas telinga ni...tp prob bsr nye aku pun xpasti hp tu tercicir kt mana..nasibla aku x singgah mana2 selain umah makcik..so secara logiknye hp tu mesti berada di umah makcik aku atau dlm keta gen2 aku...

dn ni bkn kali pertama aku careless x ingat hp ltk mana..pernah 2 kali tercicir..kali pertama masa tu dok shah alam..biasala blk dr keja..update kt hubby kt kemaman dh nk blk keja ni..masa drive hp ltk atas riba..smpai2 je aku terus turun without notice hp tu dh terjatuh dn terus naik ke umah..dh lama dkt sejam gakla aku nk kol hubby blk nk bgtau dh smpai umah..cr2 hp xjumpe..bkn setkt satu umah, aku g kt keta, g kt parking cr tp xjumpe..nk miskol masa tu dok sorg mana la ada hp lain..xtau nk wat ape aku onlinela dgn harapan hubby atau mana2 mmbr yg dikenali online..Alhamdulillah k.long aka nieja online..aku suh dia kol la hp aku smbil aku mencari bunyinya..tup tup nieja ckp ada lelaki india angkat...dn syukur lelaki india tu jujur dn dia ckp dia jumpe hp aku kt parking lot..huhuhu ape punye careless la..

kes ke 2 masa kami bercuti opss ikut hubby training kt swiss garden..masa hubby training aku dok la kt lobi hotel jalan2..dh kebosanan msg hubby ckp nk g kuantan dn dia benarkan..smpai je kt eastcoast mall aku pun nkla sms hubby ckp aku dh smpai kuantan..cr2 hp xjumpe..abis satu keta aku geledah...disbbkan last aku guna hp kt lobi hotel so dgn yakinnya aku pasti ia berada di sana..ape lg crla public phone nk kol hubby..bygkan mak buyung nie berlari2 cr public..smpai public aku kol hubby guna no celcom tp dia off la plak..aku nk kol no maxis dia tp lehla plak xingat no..last2 br teringat ada bil tepon dlm keta dn kt situ ada tertera no maxis dia..bila kol hubby dia nmpak relax je bila aku ckp hp tertgl kt lobi..rupe2nye org swiss garden jumpe dn lehla plak dia kol hubby aku...masa dia kol hubby aku hubby aku mmgla sgt cuak..sbb no aku tp org lelaki yg kol..tkt menyampaikan berita buruk je..rupe2nye kes bini dia yg sgt2la careless...

mm hp aku bknla blackberry ke, htc ke...hp nokia biasa2 je..aku pun xingat no series dia..tp kalo ilang menangis gkla nk beli yg br..bersyukurla walau 2 kali tertinggal merata2 ada lg manusia jujur kn...anyway sekrg aku rs nk drive blk ke Kemaman je...nk amek hp..doaku mintak2 hubby xleh nk kol aku ari ni dn esok..so dia xdela tau hp aku tertinggal...tp hubby pun satu patut dia list kan no2 famili aku kn..so kalo xdpt contact aku dptla contact org lain..(lehla plak salah kan dia...)

1 comment:

oshin-jamel said...

alahai...careless nye nane nie..len kali kne gantung pkai kat leher..hehehehe!!!!bia selalu tpon dkt ngn nane..heheh!! :)

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014