Wednesday, June 22, 2011

Bila hubby xde...

salam..

Entry sedih di pg ari....(sedih ke??)

Act this is not first time kena tinggal dgn hubby..dh byk kali pun..kira every month mesti kena tglnye..kalo dia x tinggal aku aku yg tinggal dia..what's so busy we are..tp tula sumber rezeki lebihan kami...nk dpt dr mana lg..nk arap gaji pokok lehla cukup2 makan je...nk wt part time job..bisnes sendiri ke kalo xde modal xyhla lgpun kami bkn otak bisnes pun..silap2 rugi je lbh...tp org ckp kalo x try mana nk tau kn..huhuhu..

bila hubby xde aku dok umah makcik aku...dekat je dr sini..dia pun duduk sorg je kan..coz anak2 dia dh merantau dn hubby dia lak dh kembali ke rahmatullah..Alfatihah buat pakcik aku...sebnrnye malas nk dok umah org gak...dok umah sendiri lg best..xyhla nk angkat baju semua...privacy sikit..tp memandangkan keadaan aku camni aku dipaksa hubby utk dok gak umah makcik...

bila hubby xde macam sunyi la plak (memang sunyi pun)...xde tmpt bermanja..kalo dia ada ngada2 je aku mintak tu mintak ni..biasala org berbadan dua..bile lg nk bermanja kan...konon2 xlaratla tu la inila..masa dia xde larat je aku nk wt semua..x perlukan bantuan org pun..kdg2 sunyi gak dia xde..xde kwn nk bertekak berebut tv..tv tu pun aku x bukak huhuhu...

bila hubby xde baby jarang nak gerak secara aktif..kalo x pg2 dia dh menendang2 sbb ayah dia say good morning kt dia..malam2 dia dh menyesakkan perut aku sbb ayah dia bc doa tidur utk dia...ni aku borak2 dgn baby dia xnak gerak lak...kdg2 risau gak...tp lelama rasa gak pergerakan baby ni...huhuhu..maybe baby dlm perut ni pun rindu ayah dia gak kot...

bila hubby xde aku suka je nk g shopping...(ni yg xbagus skali)..kalo dia ada mesti dia akan menasihatkan aku suh berjimat cermat...nasibla dok kemaman...kalo dok kl ke jb ke or at least kuantan mesti dh gatal tgn aku klua duit dr purse...sekrg masa survey2 barang baby je...dh 7 bln dh maybe kena adad brg2 yg ptt dibeli..kot2 baby klua awal..sbb sej mama ada 2 org anak dia lahir xcukup bln..bkn meminta kalo leh biarla genap 9 bln cuma bersedia je....hubby bertungkus lumus g laut tu nk cr duit utk baby la ni...

mmm mana2 isteri pun nk sentiasa di samping suami kn..tp utk isteri2 mcm aku ni kenala memahami keja suami yg mencr rezeki tgh laut tu..maybe leh wt persatuan bini2 laki di offshore kan...leh berkongsi perasaan, berkongsi cr menghilangkan rindu dan mcm2 leh dikongsikan...sbb rasanya laki g offshore xsama dgn laki g outstation..susah nk hubungi diorg....diorg xleh nk wt hp pun g sana..internet pun..mmmm ada ke ek macam xde gak...

Anyway hope my hubby ok2 je kt sana..ari tu dia kol ckp ribut kt tgh2 laut sana...bergoyang2 platform..smpai mabuk2 dia kt sana....hopefully gk keja dia cpt siap dn masa baby nk klua xdela project dia kt tgh laut tu...teman aku bersalin kt sini..rasa mcm lmbt je masa berlalu sepanjang dia kt sana...sdgkan jap je nk masuk bln 7 dh...

2 comments:

faiez said...

sabar yer nane....tp masyuk la kan keja offshore

naney said...

yela tu masyuk huhuhu...seari seratus lbh...depend company..tp byknye pengorbanan dn makan ati...

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014