Thursday, May 5, 2011

byk org byk ragam....

salam....nak update blog pun malas...mmm ntahla maybe xde cite menarik kot..or penyakit Malas sgt berleluasa...mehla nk cite cite yg dh basi ni....it happen last week masa g KK..

 what i got from the trip xdela best sgt pun...yela smpai je dok hotel...mlm dinner dgn bdk2 ni n esoknya g meeting...blk meeting g airport dn terbang blk ke kuantan...so tu jela cite kt KK...aku duduk kt tang dynasty hotel sebelah plaza wawasan..rupe2nya cuanan ckp (yg pernah melancong ke KK satu ketika dl) kt plaza wawasan tu ada satu kedai borong jual gelang2 kristal...nyesal lak x g sana menjamu mata..xdela aku pulang dgn tgn kosong utk famili2 di trg kn...

Ari tu bila smpai je hotel, xsangka ramai yg br nk check in..n hotel pun tgh2 bandar kan so yg check in tu ramai yg mmg tgh outstation (bkn motif jalan2 la)...so aku terpaksa la beratur belakang org2 yg tgh check in tu...lambatnye servisnye...tetiba dlm dok tgh beratur bersama2 org Tanjung offshore dtg lak pakcik polis ni..(aku tau dia polis sbb die ada bodyguard pakai baju polis)...tetiba je die terus potong barisan dn terus ke kaunter..hampeh tol pakcik polis ni..taula dia polis sesuka ati je potong..pastu siap loghat mintak special room lg mengadap laut...org tu ckp dia last minit booking so susah nk pilih bilik..pakcik polis ni ckp x kira nk bilik ngadap laut gk tingkat 10...mm ape2 la polis nie... nk ckp die pangkat besar mungkin x kot sbb dok pun hotel yg bkn bertaraf 5 bintang pun..pastu aku xdgr dh perbualan seterusnya sbb turn aku lak check in...

dn mlm tu kami mkn kt restauran thai...tepi hotel je...bukak2 menu ya Allah satu ape aku xpaham menu nya semua dlm bahasa Thai...nk sebut pun susah..abis satu2 menu ktorg ty kt waitress tu makanannya ape..so ktorg order la 2-3 lauk beserta nasi...ty bkn main lg tp order 3 lauk je..hehehe...makanan nye leh tahanla ok..anyway lauk2 yg ktorg mkn mlm tu sume first time mkn...saje je nk merasa lain dr yg lain..dn mmg bagus la waitress tu dhla terangkan satu2 menu, pastu nk layan lak ktorg nk tukar meja la, tukar airla, tukar bil la dn macam2la...bestla majikan dia dpt pekerja berdedikasi mcm ni...

esoknya meeting dgn org Petronas Sabah...janji meeting start pukul 8.30...dn 8.15am kami dh berada kt meeting room diorg...yela kami hanya kontraktor kan..kena la tunjukkan sikap yg baik pd client..mana la tau leh dpt bisnes lg...8.30 berlalu masih x nmpk bayang pun org2 Petronas ni...dn akhirnya pukul 9 pg br start meeting..eeee janji melayu betul...masa meeting tgh berlangsung kekdg diorg sesama org petronas asyik bercerita hal di luar topik je..x respect lgsg kami di hadapan..taula kt ni sape kan...cite psl bos diorg la, psl ahli keluarga la smpaila hal dalaman petronas..huhuhu lehla plak ek...xpela at least dpt mempercepatkn waktu n xyhla diorg ty kami mcm2 kn...igt lg meeting masa dok kilang jepun dl...meeting start 8.30 masuk lmbt 2 min dh kena marah..masa kt meeting diam je...nk borak pun just borak menulis ats kertas je...xde nk cite benda lain...budaya jepun dn budaya melayu gitula kan....

abis meeting, kemas2 baju...n terus ke airport...disbbkan lapar g la makan dl kt mcd...dh tu je restauran aku nmpk kt airport tu kn...disbbkan dh baca kt skrin yg flight delay saje je melengah2 kan masa...lps mkn baru beratur utk check in..tgh2 beratur2 tu dgr announcement ckp panggilan terakhir utk flight ke KL..aik flight delay pun masa check in pun kena ikut ek...huhuhu..br aku tau..nasib x lmbt2 lg mkn td...tgh2 beratur tetiba perasan satu kapel kt dpn ni...bkn main mesra lg..mm maybe laki bini kot...yg si pompuan pakai tudung..tp tudung dia jarang gila nmpk rambutnye...dr tudung aku g ke leher..luasnya leher baju die..smpai nmpk tali bra dia..disebbkn tudung dia jarang sbb tu leh nmpk kot...dn aku tgk fashion baju dia semcm je...rupa2nye  blkg baju dia hanya ada tali yg bentuk X je...siap nmpakla bra kt blkg..kaler itam ada 3 cangkuk lg..hahaha ape punya fashion la...baik xyh pakai tudung kn...rasa nk amek gmbr je tp disbbkan dkt je dpn aku susah lk nk amek kn....

lps je check in tunggu la kapal terbang yg delay tu kt tmpt menunggu..nsb ada wifi leh lyn internet...flight smpai dn terbang ke KL...smpai KLIA ada 3 jam nk menunggu..KLIA mcm biasa penuh dgn manusia dn terbang ke sana ke sini...aku amek keputusan tunggu je kt gate masuk tu malas nk jalan2...tepat jam 10 dh boleh masuk filght...10.10 penerbangan ke Kuantan..jap je g Kuantan..Kapal terbang mcm naik turun semula je...dn 10.50 kapal terbang selamat mendarat..yeyeye dpt jumpe hubby semula yg dr kol 10 dh smpai....dia xsabar jumpe bini dia dh huhuhu....

tula bkn je jauh perjalanan byk pengalaman...tp dpt jumpe mcm2 ragam manusia..ada yg baik ada gk yg pelik kan....

2 comments:

faiez said...

penat weh aku imagine stail bju yg ko citer tueh...hahahahahahha

naney said...

hahaha faiz aku mmg nk je bukak kamera amek gmbr dn tunjukkan pd satu dunia...utk pengajaran...tp dekat sgtla org blkg aku...kalo xde org mmg dh amek dh gmbr...

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014