Friday, September 16, 2011

Kelahiran yang dinanti

Salam...

Impian Nane n Kerry dah jadi kenyataan...Alhamdulillah...thanks pd semua yang mendoakan aku ye..

9/9/2011, 11.45mlm - Masuk hospital sbb klua darah dn lendir..tp x rasa sakit ape2 pun tp semua advise suh g hospital..

10/9/2011, 10.00 pg- Request doc nk klua wad sbb xrs sakit pun..doc ckp tunggu 24hrs br die benarkan klua wad..check jalan br 2cm...die ckp sbb anak sulung so lambatla lg...aduh rsnya akula org plg sihat dok dlm wad...

11/9/2011, 8.30pg - Dh mula rasa sakit setiap 10 min..ape lg kem salamla nk klua wad ari tu...

11/9/2011, 2.00 ptg- Rasa sakit makin kuat every 10 min..g check jalan br 3cm..so nurse ckp tunggula dl...awk jalan byk2 biar jalan cpt bukak..so berjalan2 kat wad melawat baby2 dn mmbr2...

11/9/2011. 10.00 mlm - Rasa sakit every 5 min...g check jalan br 4cm...lambat nye kan...terus die antar g labour room...tp labour room penuh ramai betul bersalin sbb nak no cantik 110911...huhuhu..tp xlama lps tu dh dok dlm labour room...check2 jalan br 5cm...lambat rs..sakit xterkira...

11/9/2011, 11.30mlm - Dia pasang CTG..jantung baby mcm x normal...die ty ada demam ke berdebar ke ckp kat die x pun..dr pasang CTG kat perut die wat internal CTG..maksudnye masuk dalam kenakan kat kepala baby..waaaa mm xdela sakit mana sbb dh sakit nk bersalin kot...

12/9/2011, 1.30pg- Still jalan br bukak 6 cm...lmbatnye...waaaa..rs nak nangis je...abis semua ayat, zikir baca..mai dr senior dtg tgk..die suh masukkan air bg cpt jalan bukak..die suh dr muda check temp...oh tidak aku demam rupenye..pttla CTG x lawa..die bg ubat...pastu pasang lg ubat lain..pasang lak oxygen...

12/9/2011, 3.00pg- Aku dh mamai...hubby sibuk kejutkan aku suh bgn...ntah jap rs sakit jap x...check jalan br bukak 8cm...mungkin kesan ubat tu..aku dh 3 kali muntah..air ketumban pun dh byk pecah...camne la nk push sbb mamai je rs...

12/9/2011, 4.00 pg- Jalan pun xde progress walaupun dh 4 botol masuk air dn brape dos ubat masuk...nurse suh push je....aku mcm xreti nak teran je...hubby brape kali ajar cara2 nak teran..tp dh mamai gile...

12/9/2011, 5.00pg- Dh sejam tp baby xklua2 lg...die suh teran lg..aku dhla rs sakit x sakit..teran jela mana yg boleh..kepala dh nmpak tp sbb aku xrs sakit kemut blk..baby masuk blk...lgpun baby bsr susah nk kluarkan...kalo kecik dh lama dh die klua agaknye..

12/9/2011, 6.30pg- Nurse suh aku wat lg..kali ni die panggil semua nurse2 dlm labour room lain tlg...ramai gile keliling aku...siap panjat kiri kanan aku tlg..jantung baby makin lemah dh..die suh aku teran style lain lak...mmg kecoh la aku rs labour room tu..nk operate xsempat dh..vacuum dn segala alat dh wt klua dh...

12/9/2011, 6.48pg - Akhirnya baby klua...xrs pun bila die klua..aku dh kehabisan tenaga dh...tp kedgran semua org ckp Alhamdulillah...yela baby pun dh nak hampir lemas dh..aku mamai lg..die bg tunjuk baby..tp disebabkan rabun dn mamai aku nmpk x nmpak je..disebabkan aku demam masuk byk ubat die ckp baby kena admit utk monitoring...

Aku lak lps bersalin bp rendah..terus flat dn xleh wt ape2...gelap je rasa dunia ni...satu ari satu mlm tdo je ats katil..nasib baby kena admit kan...Namun Syukur Alhamdulillah la segala2nye selamat...huh ada ke org hadapi situasi setruk aku ni...bersalin secara normal dengan penuh dramatis...pengalaman yg xleh lupa smpai bile2....

Nila die - Muhammad Nuh Iman Mohd Khairi
Born on 12th Sept 2011, 6.48pg
Weight 3.77kg, Length 55cm, Head circumference- 37cm

Moga anak mama dn ayah ni jadi yang soleh ye...

7 comments:

Unknown said...

tahniah naney..amin..moga2 nuh jd ank soleh.. :)

Zurani said...

congrates naney..aku baca entry kau aku plak yg meremang bulu roma. but kau mmg strong la. u go gal! i'm proud of u...happy parenting naney. baby kau sgt comel:)

Julie Jamaludin said...

congrats nane... aku x rase bersalin normal..huhu... alhamdulillah semua dah selamat... comel...

Lily@MamaZaraZareef said...

alhamdulillah..dh selamat sumenye kan..kagum giler ngan ko dlm tak larat2 tuh leh jugak normalkan kuarkan bby nuh iman yg 3.77kg tuh..hehehe...bravo2x..=p

naney said...

zira-thanks ye...
zura- all d best utk ko ye..moga segala berjalan lancar...
julie- thsnks...
lily- aku pun xsangka gak..tp alhamdulillah la semuanya selamat..

SureenA said...

Tahniah Naney.. You are the bravest mum! ;) semoga Allah permudahkan segala urusanmu di masa hadapan..

naney said...

thanks sue..rs mcm serik gk nk beranak..tp pkir2 blk tula pengalaman menjd seorg ibu yg sgt bermakna...

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014