Sunday, October 7, 2012

Ajal dn maut

Salam..

Br blk dr melawat bapak sedara hubby....dia sakit..mmm sakit ape ye..huhuhu tetibe aku lk x pasti..yg pastinya dia sakit dada..esok nye di bawa ke hospital..smpai hospital doktor sahkan dh kritikal dn masuk ICU...

Doktor sahkan dia sudah tiada harapan....hanya 10%..tipis..anak2 nya seramai 11 org dn 7 org menantu dh berkumpul kt tepi blk ICU tu..walaupun ICU leh masuk 2 org saja tu pun pd waktu2 melawat tp still mereka tetap setia menunggu berita...mm to be honest aku xdela rapat dgn anak2 diorg..kenal diorg tp ntah muka nk dkt2 sama je smpai xigt yg mana satu si polan dn si polan... hampeh kn kawen dh hampir 2 thn setgh..adik beradik mak mertua pun turut melawat semlm...masing2 turun dr KL dn K.trg..

Dh 2 kali doktor panggil mereka semua masuk...konon2 utk menemani beliau saat kepergian dia..tp Tuhan tu maha kuasa kn still pak abu masih panjang umurnye... dh 2 kali gk bapa mertua ku terbantut nk blk k.trg sbb igt dh smpai masa tp tula umurnya masih panjang...Masa melawat td doktor panggil semua masuk lg skali..blood pressure drop tetiba...masing2 tgh lunch terus melulu masuk.dgn aku2 skali...ubat2 yg masuk dlm badan semua klua blk..badan dh xboleh nk menerima dh... hanya tunggu masa saje... pak Abu hy bernafas dgn bantuan pernafasan saje.. masa tu sayu je dlm blk ICU..dgn aku2 sekali mengalir air mata... bila tgk keadaan kembali stabil aku pun melangkah keluar..masa tu kami terpaksa pulang ke office sbb kami melawat time lunch...

Mmmm sukar nk dikatakan kan..insaf bila melawat org sakitkn.. kadang2 memang kt nk dia panjang umur tp melihat penderitaan dia biarla dia pergi mungkin itu yang terbaik..Pak Abu mmg peramah..byk berjasa kt aku gk..dl masa nk bersalin Pak Abu yg tlg buatkan air selusuh...masa pantang ku pakai je minyak panas Pak Abu..memang best..ye Pak Abu pandai buat ubat..baru2 ni aku kena kayap dia sempat buatkan air penawar..act aku lum abis berubat lg dia..dia suh dtg blk bwk brg2 yg dia suh cr..tp tula tetiba Pak Abu jatuh sakit lk...

Bila tgk keadaan Pak Abu terigt arwah mok satu ketika dl..masuk ICU..doktor ckp keadaan kritikal..dh xde harapan gk..masa tu aku mengandungkan Nuh 6 bln ntah dh lupe.tp mmg tgh preggy la n lum sarat lg..tp Alhamdulillah arwah mok masih bertahan smpai Nuh 4 bln..masa arwah Mok kt ICU aku doa panjangkan umur dia moga dia dpt tgk cicit dia ni..ye Mok sempat jumpe Nuh dn mok igt kt Nuh smpai akhir hayat dia...siap igt nama penuh lg..Muhammad Nuh Iman b Mohd Khairi.....

Walau ape doktor ckp pun tp ajal maut tu di tangan Yang Esa kn.. ntah2 kt yg segar bugar ni leh g dulu dr yg sakit kritikal kn... ku tgk Mak Long tenang je hadapi situasi ini..anak-anaknye saje yg sedih dn sugul..ku doakan yang terbaik utk Pak Abu...Petang ni kami nk g melawat Pak Abu lg...InsyaAllah..

No comments:

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014