Thursday, April 21, 2011

rozoki tuh....

Salam...
tajuk atas tu di ambil sempena msg yg aku dpt dr member opis setlh aku memberitahu geng2 singapore dh dpt bonus...so kt mesia akan menyusulla...sebut psl bonus semua mesti suke dgr...yela dpt duit tmbhan di mana yg mana mmg ketandusan wang mmg sgt2 mengharap2kan....bg aku rezeki tu lum lg muncul thn ni sbb yela keja pun br 2 bln kn...

berckp psl rezeki gk...rezeki bkn saja dtg dr wang ringgit tp rezeki  anak dr Tuhan yang Maha Esa..td br terima kol dr mmbr lama kt PTM...dia ckp angah dh bersalin...Alhamdulillah...Angah mmbr lama kt ptm...berita mmbr bersalin bknla perkara baru dlm idup..lps musim kawen musim dpt anak asyik kedengaran...namun cerita Angah bknla cerita biasa...die dh lama melangsungkan perkahwinan...maybe dlm 7thn..aku kurang pasti tp lebihla dr 5thn..ramai yg melangsungkan perkahwinan on the same year with her telah menimang cahaya mata sethn kemudian...tp bg Angah die terus menunggu dn menunggu...namun anak yg dinanti masih lum hadir dlm idup mereka suami isteri...hampir mengambil anak angkat utk memeriahkan suasana rumah tangga namun hajat x kesampaian...

akhirnya setlh berthn2 menunggu dn menanti, kabar gembira dtg juga...angah disahkan mengandung dn akhirnya lahirla bayi lelaki yg sgt comel....gembira xterkatakn....dn kegembiraan itu tdk terhenti di situ...xlama selps bersalin angah dikabarkan mengandung semula...waaaa semua org suka bkn mereka sahaja...masing2 tumpang gembira dgr perkabaran itu...yala tunggu punyala lama bila akhirnya rezeki itu dtg ia dtg mencurah2....tula semlm telefon ku terima mengatakan angah dh selamat melahirkan lg dn kali ini perempuan...waaaa jodoh dn rezeki anak tu kn rahsia Tuhan....

berckp tentang jodoh lak...semlm sempat chatting dgn kwn baik yg sgt2 baik..dh mcm adik beradik kami...mengkabarkan pdnya berita gembira aku..mengkabarkan pdnya juga bahagianya pzan mendpt cahaya mata...tp aku xperlu berat seblh...ptt tykn pdnya gak adakah ada berita gembira drnya...dia ckp masa berlalu sgt pantas dn dia xsedar pun...idupnya bahagia sendiri begini...ada jodoh xde jodoh dia redha...tp aku ttp doakan die berjumpe jodoh sbb of course bkn sahaja aku malah kwn2 nk kn dia menikmati juga bahagia yg kami semua kecapi...

aku ceritakan pdnya tmpt lama aku (PTM lg..)juga ada seorg kakak...dia bertemu jodoh pd umurnya 40an...mungkin die juga x sangka akhirnya die bertemu jodoh dgn member lama dia seorg duda anak satu...anak tirinya dh besar panjang..dh bersek men dh pun...siapa sangka akhirnya dia beroleh kebahagiaan gk...berpeluang menjadi raja sehari pd umur yg org ckp agak lanjut gk...tp tula berblk pd rezeki anak pulak..yela 40an bkn senang nk dptkn anak...puas dia mencuba biarla org kata dia sudah tue tp die tetap berusaha...igt lg pantang die dgr kes org buang bayi di berita atau surat kabar mesti emo dia dtg...yela aku paham perasaan dia..kt susah2 nk dpt anak org yg senang dpt anak g buang2...akhirnya kakak tu berenti keja dn cuba mengambil alih nursery pula...mungkin cara tu menghilangkan rindu dia utk mendgr tangisan dn melihat kecomelan bayi...

tula kesimpulannya usaha dn doa....tp kalau x berjaya jgn putus asa...jdkan juga cerita org lain sebg teladan...semoga org2 kesygan aku menemukan rezeki yg dicari dan dinanti...bergitu juga dgn diri ini....

1 comment:

faiez said...

sgt setuju...bukankah jodoh pertemuan di tangan Tuhan..part bonus tu hikhik xmenahan..beshnyer

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014