Wednesday, March 23, 2011

me vs hubby

Salam...
Last weekend aku tetiba ajak hubby g Kuantan...Last minit dh waktu tu dh pukul 10.30 dh...br nak ajak...kalau nk g Kuantan pun mestila g pagi2 br x ramai org...tujuan....konon2 nak g Kamdar beli kain baju melayu sempena majlis kawen abg aku bln 6 ni....
Alkisahnya g la Kuantan dgn cik syasya...biasala kalo g sana mesti syasya n ateh ikut...tp kali ni ateh x ikut sbb nk persiapkan diri nak g Umrah next week...motif syasya nk menghabiskan baucer parkson yg tamat tempoh xlama lg...so tmpt pertama g berjaya megamall sbb nk g parkson...pdhal east coast mall lg besar parkson nya tp kami berminat nk g megamall gk...maybe tkt parking dh penuh sbb g dh lewat...
sementara tunggu syasya beli brg menghabiskan baucernya aku pun jalan2 kat tmpt kasut...memang plan nk beli kasut konon2 nak pakai masa meeting dgn client or g kl tmpt hq ktorg...tp semua kasut2 mahal harganya n high heel lak tu..rasa x berbaloi lak sebab bukan nk pakai ari2...and last aku terpikir nk beli selipar or sandal...cr punye cr selama hampir 1 jam akhirnya dpt gak beli sepasang sandal tadaaaaa...


huhuhu berzaman laki aku tunggu pilih sandal...yela yg berkenan xde size dn ada size x cun lak...tp sandal scholl mmg sedap dipakai pun...design tu no 2 kan...
agaknye dek krn geram tunggu aku lama pilih kasut/sandal on d way blk die ajak singgah al-ikhsan...katanya nk beli kasut futsal...huhuhu mentang2 aku beli sandal mahal die pun nk join gak...die pun sama je pilih kasut berjam2....tp aku baik dok layan die pilih kan kasut futsal yg cun2 nye...tp kaki die besar sgt kasut cun2 yg aku pilih semua ketat kt kaki dia...setlh 3 kedai Al-ikhsan kami masuk dn akhirnya...kasut pilihan hubby aku...





meh kt tgk antara aku dn hubby sape menang dlm bab beli kasut nie..
harga - aku still menang harga plg mahal...sbb hubby aku nye kasut ada offer akunye xde offer..
masa memilih - hubby memilih paling lama...dahla pegi 3 kedai..satu2 kedai lama lak tu...aku tgk parkson tu je...tp sape suh xnk wat mcm laki aku kan...
kegunaan - aku guna time g jalan2..tp lum guna lg sbb kasut lama elok lg..hubby guna tiap2 ari rabu utk main futsal...
jangka hayat - ntah la tahan lama kot due2 nye...

oh ye cite nk beli kain kat Kamdar...kami g beli gak kain warna kuning emas plus warna ungu utk bj melayu hubby...kain utk aku xyh beli sbb dah ada 3 pasang pun kain lum berjahit..Hubby ckp time xde anak nie la kt shopping puas2 utk diri sendiri...nanti dh ada anak beli brg2 anak lak...betul ke ckp hubby aku ni...mm tp sekali sekala je kami wat keja gile menghabiskan duit ni...kalo tiap2 bln shopping sakan xde simpanan la jwbnye...anyway belila utk keperluan bkn kehendak....

4 comments:

ninieZUERYANNIE said...

naney, btol ckp laki ko tuh.. time xde anak nak shopping utk dr sendiri sepuas2nye.. kalo dah ada anak nnt asek beli brg anak je.. sbb excited sgt ngan brg2 baby yg comel2 belaka! ATAU kalo nak mengelak dr beli brg2 baby, jgn sekali2 g ke level jual brg2 baby.. tu je..

naney said...

tula kdg2 lalu tmpt baby geram tgk brg2 baby comel2 belaka..camne la nnt ada anak kan..

faiez said...

masyuuuuuuuuuuuuk

siti ketty sidek said...

amboi2 shoping sakan.............kakak blh jgk beli brg baby skit2 nanti ader anak x yah beli doh.hihihihi

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014