Sunday, March 13, 2011

After a month at PEC

Pejam celik pejam celik nak dekat sebln keja kt PEC ni....PEC nama penuh die Premier Enterrprise Corp (M) Sdn Bhd..Act company ni supply chemical utk offshore n customer kami mostly gah gak mcm Petronas, Exxon, Petrofac, Shell..n kira oil n gas company la ni...
Act PEC ni bertindak sebg agent je...company sebenar kami Champion Technology Inc.. Berpusat kat US sana...tapi sbb nak masuk market mesia die pakai nama PEC...act aku pun kurang arif sgt ant PEC or CTI ni ape bezanya...yg pasti CTI bayar PEC utk hire ktorg wt keja...and kdg2 aku kena report kt both PEC and CTI and kdg2 utk CTI gak..confius gak..smpai emel company pun 2 satu PEC nye satu CTI nye....
Oh ye bercerita ttg after one month dok keja kt company ni...so far leh catch up la cuma ada benda yg quite blurrr lagi...n benda yg susah kt sini aku rasa all looks professional..report, email, n everything...english pun masing power2..xmcm keja dgn manufacturing company dl..but here not so strict sgt mcm keja kilang jepun..aku ni umpama mcm merdeka gile..dtg keja lambat xpe asal bgtau bos n kwn2 so diorg leh cover kalo org cr kt...nk klua g bank ke, wat urusan rasmi time keja pun xpe xyh isi exit permit mcm dl kt ptm siap kena potong gaji lg..n bila rasa nk wt air nk mkn leh je wat..n lepak2 kt luar smbil menikmati angin ksb yg xberapa nk sihat ni huhuhu..cuma kalo boss dr kl dtg semua kena pakat berlakon..kena smart2 sikit...kena cantik2 sikit opis...
oh ye company aku ni warehouse je..dok dlm ksb..bercite psl ksb ni nak masuk n klua susah gak...kalo xde pass or sticker susah nk melepasi pintu masuk ksb nie..dikawal rapi la oleh polis2 bantuan ni..nk klua ksb keta kena check dl..kena bukak dl bonet blkg..bygkan dkt sehari brapa kali dok bukak bonet blkg nie..yela lps klua dr ksb fasa 1 ni masuk lak fasa 2 amek hubby...klua fasa 2 kena check lg...
bercerita psl kwn2 kt tmpt keja br nie..yela ramai dh tau aku d only lady kat sini...sekuntum bunga di tengah2 kumbang...kalo dl bujang rasa syok la...sekrg dh kawen mm best gak..diorg semua ni ramai adik2 je..
ima- die area manager aku...nama je area manager..tp sporting gk...tegas ada tempat nye..muda lagi..tua 2 thn je dr aku..aku selamba je dok kt meja dia time keja..dok dpn lg..xtaula die selesa ke x..bkn ape mls nak naik bilik aku kt ats...dok sorg2 lama tidur jela nnt...
kghru - ni abg ktorg...abg plg tua..die la yg menjaga warehouse ni...aku selesa je dgn dia..dia byk bercerita n bg nasihat..yela abg katakan...
mia- die ni supervisor warehouse..santai dn bergaya orgnye,,tgk jela keta dia..menjaga penampilan lg...tinggi dn sport man...muda lg..br 26thn..bujang tra tang tang lagi...die rajin keja...org plg lmbt klua dr warehouse...
faizal - muka nmpak muda dn bujang tp dh kawen dn ada anak sorg dh...mudah dr aku 2 thn...br je dpt anak..die weeken husband..wife keja kt jb..org kepercayaan ima sbb die la ant yg berpengalaman ant kami...tp satu je sifat buruk die lum kol 5 or tepat kol 5 dh lesap dh...
amir- die ni pendiam..baik bdknye dn rajin...masa aku sebln kt sini die byk g offshore...pndai bawk diri sendiri...umur sebaya adik aku yg masih belajar tu...
naquib- adik plg bongsu..org seremban...org lain semua org terengganu die satu2 nya org luar termasuk akula...memandangkan die anak bongsu slalu kena buli dgn ktorg...cita2 nya tinggi tp malangnye asyik xdpt naik offshore je...die la peneman aku slama sebln bile semua org sibuk g offshore termasuk khgru dn mia...
disbbkan x ramai senang nk describe sorg2 kan..so far diorg team member yg best2..kdg2 ktorg slalu pau ima belanja mkn lunch..dn masuk ni dh 4 kali kot ima blanje mkn guna kompeni kot hehehe...bygkan kalo dh sethn dok sini....
ok lain kali kt sambung lg ye..moga rezeki bertambah bile keja sini kan..

No comments:

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014