Monday, December 3, 2012

Supermama....

Salam..

Tgk tajuk..mcmla supermama sgt2 pun hehehe....xdela tetiba kagum dgn diri sendiri last wk....bkn sbb rajin sgt menjd housewife pun... tp rajin ke sana ke mari..

Last wk ari yg meletihkan buat aku..huhuhu...yela ada bisnes trip ke Labuan.. start ari ahad smpai khamis... last wk tgh preggy 29wks.. bayangkan dgn terboyot2 aku naik flight..pastu bos sgt kejam xbg naik MAS....dr kuantan ke KL aku naik MAS..pastu smpai KL kena tdo lk kt area KLIA... esok pg2 seblm subuh kena amek flight Air Asia ke Labuan.. oleh krn aku berbisnes trip time org blk haji plus cuti sek airport sgt2la sesak dgn org ramai... masa nk amek teksi kena beratur panjang kt KLIA tu...first time dlm tempoh 5 thn aku amek teksi kt KLIA tu tula plg lama aku tunggu teksi kt sana...

pastu masa kt LCCT...igtla seawal subuh xramai org..tp punyela sesak..masa nk drop beg dkt sejam aku beratur... yela everyone can fly can....huhuhu....mostly org g bercuti...smpai Labuan terus masuk opis.. xrelax2 pun... pastu bdk2 kt Labuan tu sgt2la menguji minda dn emosi aku... selama 3 ari kt sana mmg letih la.. ari pertama round2 warehouse...ari ke 2 bg training dr pg smpai petang..ari ke 3 round2 gk warehouse dn tlg diorg ape yg patut..siap inform kt diorg nasibla xterberanak kt labuan tu dgn sikap diorg..

masa nk blk....wuaaaa hampir2 xdpt blk..sbb surat doktor xde date..so diorg xnk accept..wuaaa penat pujuk kt kaunter air asia tu... Labuan ke KL aku naik air asia..smpai KL kol 1...masa smpai tu lupa lk nk kluarkan duit utk beli tiket teksi ke KLIA..terpaksa g atm dl..dhla atm dgn kaunter teksi tu bkn dkt..dh beli tiket beratur lg tunggu teksi..nape la diorg xkesiankan pompuan ngandung ni kn... pttnye utamakan la aku kn...

smpai KLIA..flight ke kuantan kol 6.30..so aku relax2 santai2 la kt KLIA tu...tp walaupun dpt relax2 tp penat tu tunggu flight... sempatla layan drama adam dn hawa dl... smpai kuantan dlm 7 lbh..asben lk lmbt amek..menunggu lg... bila asben amek dia ajak mkn aku ckp letih gila..tapau jela.. smpai umah wuaaa umah mcm tongkang pecah..ape lg kemas dapur kemas ruang tamu..kemas baju2...konon nk tdo awal..tp dlm kol 12 br tdo...

esok pg2 dh bangun..nk blk jb.....tp kami bertolak a little bit late..dlm kol 8 lbh... smpai jb dlm kol 3...yela byk berenti... smpai JB mama wt kenduri..so tlg2 kemas umah sikit.. mlm tu mama ckp hantaran utk buah dn kek xbeli lg..zasss aku dn hubby g angsana cr buah dn kek... oleh krn dh mlm kek yg cun xde..tp bantai jela... blk org still ramai kt umah..borak2 dgn sedara mara.. si Nuh lk masa g angsana bkn main lg dia tidur..blk umah xnk tidur lk...mlm tu penat nk tidurkan dia.. tidur lmbt gk mlm tu sbb gosok2 baju semua..kol 1 pg br tdo..

esok bangun awal gk.. abg sulung nikah pg...so pg2 dh kena siap2 dh..siap2 kan anak lg... mujur nikah pg...tghari dh settle.. ptg tu kami tdo setdo2nye..tp si Nuh lak xtdo..abis satu umah nenek dia kemas.... huhuhu... mlm tu kami g giant... shopping sbb dynamo ada offer..dh alang2 dtg borong byk2 brg umah...

ari ahad... act abg bersanding..tp maklumla ibu ngandung ni xrest lgsg...kami decide xjoin majlis..blk awal..kao join mahunye kol 11mlm br smpai kemaman...esok lk keja.. akhirnya jam 7 mlm gk smpai kemaman... blk2 umah ckp kt hubby mls nk buat keja...letih sgt2...  nuh pun penat mcm mama dia gk kot..dia tdo awal.. aku pun tdo kol 10 mlm kot... dn ari ni dtg keja....still rasa ngantuk2 lg..blk ni operasi mengemas umah dn kain baju dr jb lak..

mmmm nmpk bz x aku last wk.. tu pun act ari ni bos suh g KK ada meeting dgn client..but i say NO... hehehe..gile..ari ni g KK 5 hb blk sini..7hb nk blk JB lg for my brother wedding on my site... maunye aku pengsan dn MC seminggu lps tu...

ok..anyway xde gmbr2 my bro wedding...nntla skali dgn majlis dgn JB...kt cite skali nnt...ada gmbr 2 org budak ni je...

hehehe ada gaya seorg abg x Nuh Iman ni....anyway bantal bucuk tu tetap ada...

1 comment:

ErneiAfzan said...

banyaknya berjalan mama nuh..takpela insyaAllah senang nnati nak bersalin..take care naney..agak2 ada ms senggang tue..zass tido jap..biar bertanaga skit;)











HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014