Thursday, December 20, 2012

check up

Salam..

Semlm ari check up.. utk 2nd baby ni aku g klinik krj je hehehe.. bkn syg duit tp ntahla ek nape ntah yakin je ngandung kali ni..

Act temujanji kol 3ptg.. suka wt appointment ptg2..satu sbb lps check up leh blk terus yg ke 2 xseramai pagi2.. hehehe..aku klua opis kol 3..pastu rasa mcm pitam terus belok ke opis hubby..suh hubby hantar..hahaha sekali sekala bermanja kan...

Sampai2 sana nurse tgh layan sorg je visitor..rasa dia x preggy pun..rupe2nye anak dia masalah kekurangan zat..anak dia same age with Nuh kot..sempat la dgr nurse tu interview mak nye..ada satu soalan nurse tanya...
"bagi anak minum ape ye" si ibu jawab... "minum susu, air masak, teh"..What teh?? aku dgr rasa nk ckp je jgnla bg anak akak minum teh.. tp tetiba nurse dh jerit dulu.."Mana leh bg teh..." akak tu siap ckp dia bg dgn susu..susu pekat manis lg huhuhu..
mmmm soal mkn anak..act aku ni xde la cerewet sgt.. but all my family call me cerewet bab pemakanan anak.. Nuh since 6month xpernah disuapkan nestum.. pernah suapkan when he's 10month kot masa tu aku mcm tahap kemalasan yg tinggi but Nuh sendiri yg tolak.last2 nestum tu buang je.. and minum lk till now dia hy minum susu dn air masak je.. Milo pun aku xpernah bagi dia tau.. apalagi teh..pernah nk bg dia minum yakult sbb org ckp bagus but dia tolak sbb masam kot.. septtnye below 2 yrs dia kena free sugar and salt but bab tu aku xstrict pun.. tu jela.. lain dr tu gula2, coklat ke dia mmg xpernah rasa pun.

Ppl said sian anak..bgla anak merasa makan.. minum air teh.. org2 tua mcm nenek belah hubby and also my family suh je suapkan..diorg ckp ala sikit je bgla anak rasa.. but i still say NO... yela yg mengadap anak kt adalah kita.. sekrg jabatan kesihatan pun ada ckp ramai kanak2 obesiti dh..why?? sbb pemakanan diorg.. ramai nk anak chubby...mcmla chubby tu sihat kan... kalo chubby semata2 susu ibu YES i can said baby tu sihat tp sbb chubby bg susu fm, bg mkn nestum takut je dh besar dh besar digelar obesiti...act aku pun bkn pemakan makanan sihat pun..slalu je beli kat luar.. tp rasanya for my son xsalah kn i try ajar dia healthy food dr kecil.. biar dia membesar dgn sihat dn cergas.. yg mana leh elak elakkan...

Bebalik pada cite check up.. everything is normal for me.. gula, tekanan darah, perut, jantung baby except satu je my WEIGHT...mmm org lain ngandung membesar bagai johan tp aku huhuhu.. igt lg masa blk jb my auntie said "Nana ngandung x kembang mcm org lain kan"... ntahla ye.. kalo aku amek gmbr muka je sume ckp aku mcm org xngandung je.. now aku dh 32wks.. dn berat baru naik 6kg..normal ke ek? dn semlm check up berat x naik pun dr last 2 wks.. Masa Nuh dl lgla sepanjang ngandung naik 8kg je sepanjang ngandung and guess what Nuh nye berat 3.77kg....nmpk sgt berat naik sume disalurkan pada bb, air ketumban dsb...first bb dh hampir 4kg..2nd bb ni camnela..n perut aku mmgla sgt bsr mcm org mengandung kembar je...

k la rasa nye ujung bln ni nk ajak en hubby jenguk adik Nuh lg..mana tau jantina bertukar lg ke hehehe..dl scan masa 6month.. lama dh ktorg x tengok dia dlm perut ni..dh semakin aktif dh sekrg...nk buat 4D..mm rasanye xperlu la kot...hehehe...

1 comment:

~ NANA ~ said...

huhu kemaman mmg banjir teruk...pic yg u upload tu dkt dgn my office...office mmg masuk air...dugaan betol sbb selama ni tak camtu pon

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014