HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>

Tuesday, May 29, 2012

kisah rumahtangga

tetibe ada 2entry ari ni..

mcm xde keja lak kn...

dis wk mcm2 berita aku dpt..mostly berita sedih..kenapala berita sedih kan..tp itula kehidupan...ada sedih ada duka..insyaAllah ku terima berita gembira lak plak lps ni kn...

kisah pertama...sape pernah ikuti kisah Talib dn Norma kt blog moon...klik sini ye sape yg xtau..kisah kesetiaan dn kesabaran sang suami menjaga sang isteri yg terlantar sakit...isteri disahkan menghidap kanser selps melahirkan..sedih baca kisah diorg...tetiba terigt suami i...mmm Tuhan sygkan Norma akhirnya dia telah kembali ke rahmatullah pd 23 May 2012...menangis2 i baca entry kak moon..wuaaa nasib bdk2 opis ni xde..

kisah kedua...ku dpt tau kenalan terdkt ku bercerai..ya Allah apa dh jd...xboleh diselamatkan lg ke rumahtangga diorg...diorg bernikah bln 12 yg lps...seblm diorg nk kawen bkn main lg famili si perempuan ni mengagung2kan bakal menantu diorg..kononnye bakal menantu diorg org bsr..igt lg masa nk buat majlis..bkn main lg cite kt org psl majlis kawen yg akan dibuat..lps kawen lak sibuk ckp anak pompuan nye ni baik dgn mak mertua..asyik ke singapore tiap2 minggu...n mak mertua siap ajak g melancong lg...mcm2la keberlagakan si famili pompuan ni...tp at last mereka sah bercerai slps 5bln shaja...sbbnye hy mereka berdua je tau..mmm bkn nk menjatuhkan aib orgla tp sebg pengajaran buat semua..xperlula canang satu kg kan mengatakan anak kt sume nye dpt benda baik je..bila jd mcmni sape yg malu mereka dn keluarga mereka...huhuhu..tp arap si perempuan tu tabah hadapi sume ni..ku dgr siap accident lg masa dijthkan talak tu..ku doakan yg terbaik buat mereka..

kisah ketiga...juga kenalan rapat..mereka dh bercinta sejak sekolah lg....bila bekerja si lelaki ke kedah yg pompuan masih di kg...pelbagai cabaran diorg hadapi..tp akhirnye bln 3 yg lps diorg bertunang dn bakal kawen raya ni...tp baru2 ni aku dgr kisah si lelaki ada pompuan lain...mcm nk xnk je bila cite psl kawen..huhuhu..tp masih lg ikatan tu ada lg...maybe ni adat bertunang...byk cabaran nye kot...ntahla doakan yg terbaik buat mereka..

kisah keempat kisah aku..huhuhuhu..nk cite ke x ye...mmm xpela mls nk kongsi kt sini..tp bkn kisah aku gaduh dgn laki aku..tp prob yg menimpa kami berdua smpai aku rs kecik ati sgt2 dgn seseorg..susah kan bila dh kawen kena jaga ati ramai org..cara kt berbeza dgn cara famili hubby so kekdg susah nk terima...tp aku dh citekan kisah ni pd org tanpa ckp kisah tu adalah kisah aku dn mostly sume berpihak pd aku...hahahaha saje je nk bg korg terty2 kan...yg pasti aku sgt stress dgn keadaan ni..

tetiba jd tmpt luahan perasaan lak kan..semoga kisah2 duka ni di jdkan pengajaran dn iktibar...kt xleh lari dr masalah kan..hadapila dgn tenang dn redha...krn semuanya ada hikmah disebalik kejadian...

No comments: