Wednesday, May 23, 2012

kenanagan mengusik jiwa...

salam..

tetiba teringat kenanagan zaman dolu2..xdela dolu2 sgt kenangan masa keja kt shah alam...hehehe xtau la nape tetibe nk mengimbau..maybe sbb nk post benda yg lain sikit...

masa tu first time duduk umah sewa sendiri..before this dok hostel utm je..pastu start keja dok dgn parent...rasanya ku byk terhutang budi dgn my beloved kwn, kakak dn skrg org panggail ape BFF.. ms Hasniza Ibrahim..atau ku panggil dgn nama mesra K.Long...

nape k.long lk..sbb dl kami pernah se room mate masa kt utm..aku dia dn sorg my bff fiezan..mcm kebetulan 3 of us lahir bln 7..k.long 1.7 fiezan 11.7 dn aku 25.7..so aku adalah adik bongsu...tu cite ms di utm...di shah alam aku ada k.long je..masa tu fiezan dh tunang dh dh nak kawen dh..so tinggalla kami berdua solo masa tu..

masa memula dtg shah alam interview aku dok umah k.long je..ntah dpt ntah tdk kn interview tu...siap bwk keta merah k.long yg baru lg...hehehehe...Alhamdulillah ku diterima masuk ke Polymatech..jd QC engineer...disebbkan umah k.long dkt je dgn tmpt keja aku decide dok je umah k.long..menumpang je masa tu..xbyr sesen pun...hehehe btl ke..umah k.long umah flat 5 tingkat..sewa umah murah je dlm 300 lbh...

bila kakak yg sorg tu pindah kawen..k.long pindah g master bedroom dn aku stay kt blk lama dia... masa tu kami bersungguh2 menjdkan umah sewa kami xdela teruk sgt..kami beli peti sejuk..mesin basuh..meja kt ikea...pastu kt pasang astro kan beli tv br..xleh ku lupa k.long beli rak ikea dn pasang di tgh mlm...kena warning dgn org sebelah hehehe...then kakak yg sorg lg pindah..dn kami tinggal ber 2 je satu umah..seronokkan...agaknye kekangan duit kt cr lg mmbr umah lagi..so zu join kt...

masa ni kt g Langkawi...g x rancang pun kan...

masa berbuka posa sama2 ni rasanye

then umah kt dimasuki pencuri...abis laptop ku dn zu di curi..masa tu zu ajak pindah sbb trauma..masa tu pelik gak nape zu ajak pindah sedangkan dia nk kawen dh kn..tp kami menuruti je..so kami pindah kt apartment yg cun sikit dkt randa..tp tn umah tu sgtla cerewet dn hampeh...sbb umah tu mahal sgt..ku share bilik dgn k.long...masa tula aya masuk join kite...xlama lps tu zu dpt tukar keja kb..tinggal la kt bertige...eh ada sorg lg pengganti zu tp xigt nama dia...

mmm xlama lps tu tn umah kt jual umah...merana jap kt cr umah...masa tu k.long dn aya dh cr keja lain...aku lak nk kawen..tp berjauhan dgn laki...mmm nk xnk terpaksa cr umah lain gak..pindah area dkt2 gk...tp sewa lg mahal...rasa nye lps pindah kt dok kejap je kan..pastu sume pindah meninggalkan daku..heheheh...yela aku pun dh kawen..sian k.long setiap kali hubby ku dtg k.long kena lari umah kakak...xpun bersembunyi dlm blk...


 masa ni kt br kena halau dgn tn umah kn...g mkn2 kt tanjung harapan...

picnic kt PD...blk pekena the chicken rice shop...

kini segalanye tgl kenangan..aku, fiezan, aya dn zu sume dh ada famili masing2...aku slalu doakan k.long dpt jodoh dn punye famili mcm kami gak...kalo dpt jodoh dgn org sini kan best..nnt k.long, fiezan dn aku leh bersatu kembali..hehehe...
d last time kt jumpe...first time kn k.long tgk bb Nuh..

semoga persahabatan kite kekal abadi kan.....

No comments:

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014