Tuesday, February 7, 2012

Kami blk bandar...

salam..

selamat bercuti buat semua..wawawa korg cuti panjang kan..jeles aku..dhla chinese new year korg dh cuti panjang yg mana kami terpaksa bekerja pd ari ahad...kali ni panjang lg..ktorg kt trg ni hy amek cuti maulidurrasul dn thaipusam xamek pun..so hy bercuti 3 ari je...

cuti 3 ari tu kami berkesempatan pulang ke bandar..hihihi org blk kg kami blk bandar..yela sbb kami dh duduk di kg ni...khamis mlm tu dh bertolak dh..even org ckp xbaik bwk bb jln malam2 tp kami redah je..hampeh x..Alhamdulillah xde ape2..dn nuh sgtla behave dlm keta..tdo je kejanya...mlm tu kami bermlm di tanjung gemok kuala rompin..umah mak sedara aku..bangga sat makcik aku ckp xde lg anak sedara nye dtg umah kecuali aku n famili..hehehe..kalo xkrn mmg dh sejln ke jb sbb tu kami singgah kalo x xtau la dpt singgah x...mlm tu kami dijamu mkn seafood..udang galah n sotong serta ikan bakar..nyumnyum..walaupun smpai dh hampir kol 11 kami bedal je sbb sgtla lazat hingga menjilat jari..

esoknye jumaat br blk jb...suka nenek n atuk dpt jumpe d only grandson setkt ni si bb nuh iman...after semayang jumaat aku ajak hubby g Johore Premium Outlet yg br bukak tu...bb nuh kena tinggal time ni..sbb ujan xleh nk bawak dia..sbb ktorg pun xtau JPO camne..kire ni dating dgn hubby je la..sebnrnye tergoda dgn coretan yg dr faryn wt kt blognye so beriye2 ajak hubby g...masa nk g JPO ni kami sesat gakla sbb xtau pun kt mana main redah je...plan nk blk dh sbb xjumpe..tp on d way blk tu highway PLUS jem so kami masuk ikut 2nd link and nk try luck sekali lg..akhirnye jumpe je JPO ni sblh highway je pun...
kami smpai xujan dh pun..kalo tau bwk bb nuh kan...so xdela target nk beli ape2 sbb saje jln2 cuci2 mata...
hubby beriye2 pilih kasut kt Nike..tp xbeli pun..dia ckp al-ikhsan pun lbh kurang je hargenye..mmm nt sure...kt JPO ni mmg branded2 item yg dijual dgn harge discount...for me still rasa mahal even after discount pun hehehe..sbb rasa klo item jual rm5 tu kira murah la hehehe...masuk gak GAP outlet and Poney , Guess konon2 nk cr bj utk iman..last2 beli kt padini..n for ktorg x beli ape2 pun..just beli beg laptop samsonite..harge asal rm190 dpt rm135..okla tu kn...for me JPO mmg tmpt shopping utk mereka2 yg gile kan branded item yg ori ye..bkn cetak rompak..bg aku yg xpakai brg branded just cuci mata je...n bersiar2 sbb tmpt dia cantikla gk..

aktivit mlm lak..kami g beli yong taufu jhr...makanan kegilaan aku dn hubby dn xlupe sepupu2 n makcik2 aku...susah nk dpt yongtaufu versi jhr ni hy available di jhr je...n xlupa tapau otak2 johor..otak2 trg ada gak tp aku xberapa minat...

esoknye kami g jusco dn angsana lak..mengabiskan duit lg...hahaha nasib xde sale kalo x lg byk duit abis rasanye...masa g angsana br bwk bb nuh skali...dia tgh tdo act...masuk tmpt air cond lg dia nyenyak tdo.ada skali tu kami masuk kt tmpt yg air cond nye xbrapa nk rasa menyebabkan dia terbgn...hmmm nasib dia xmeragam ..baik je die duk dlm stroller...
tp bile je stroller berhenti dia akan menjerit sekuat2 ati...huhuhu...nk berjalan je...

blk angsana kami singgah umah makcik kami kt sg danga..saje jalan2 yela jarang blk jb.dr angsana kami lalu jalan baru..huhuhu dh lain dh jalan dia..kalo aku yg bwk keta dgn hubby ni kompem sesat..nasib papa yg bwk ktorg...dr umah makcik aku proposed papa singgah kt dataran nk mkn tauhu bakar..act kami plan nk g danga bay dn setrsnya mkn kt dataran tp mama dn papa join kami diorg x minat nk g danga bay..xpela next time...

esoknya kami dh siap2 nk blk kg..hahaha terbalik kot la ktorg kan..mcm jap je percutian di jb...rasa xpuas lak..xpela di samping dpt ketemu kedua ibu bapa dn sedara mara kami juga sempat perabiskan duit kami..huhuhu...mcm lps gian pulang ke bandar kan....i like jb act..xkg sgt x bandar sgt....biarla ada org ckp jb xbest mahal la tp aku berbangga dilahirkan dn dibesarkan di Johor...

perhaps one day aku dn hubby diberi kesempatan utk mencr rezeki di jb lak...tempat tumpah darahku..to be honest aku xsuka kt sini hehehehe...last but nit least..hero2 kesayangan hambe...
psstt..bile kami nk amek gmbr ber 3 ek...mama malu2 lagi nk amek gmbr...

1 comment:

N o R A s H i k i N said...

saya suka JOhor jugak :) almost 10 years berada di johor...sejak degree kt UTM..hihi. Rindu..!!

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014