Sunday, December 11, 2011

what a busy life....

Salam..

Tetibe bergelar ibu sgt2la busy...mmm kalo busy menguruskan rumah tangga tu normal la kan..tp ni busy kerja dn aktiviti yg dtg bertimpa2....

Last 2 wks aku ke KK n Miri..blk dr outstation aku kena prepare utk audit from Indonesia...actually auditor ni dr same company with us cuma location dia yg luar Malaysia...lps 2 dia dtg 3 ari...dn 3 ari nila aku kena lyn dia..amek die dr Awana ke tmpt keja dn antar dia blk...so minggu lps aku asyik blk lmbt je...preparation plus audit yg abis lambat dan kena layan budak indon tu lg..nasib si ayah berkorban amek cuti jaga si kecik tu...tp aku sgtla jeles sbb si Nuh mcm dh rapat dgn ayah die berbanding aku..huhuhu...

Last wk juga kami dpt berita nenek aka mok aku masuk hospital...keadaan dia agak tenat gak..act sistem pencernaan mok aku dh x function..sebnrnye dia xleh mkn ape yg kami mkn..dia kena masuk susu ikut idung dn blend mknan dl mcm baby la..tp dia rimas dgn salur ikut idung tu so dia cabut..kami pasang blk dia cabut blk...last2 kami suap susu camtu je..tp dia xsuka dia xnk..dia nk makanan yg kami mkn je..kami pun mengikut je kehendaknya..akhirnya dia x buang air besar...lama2 tahi dlm tubuh die react dgn darah...dh jd toksin dlm badan..dn benda tu membusuk dlm badan serta usus pun dh rosak dn busuk...so sekrg perut mok jd bengkak dn besar...Doktor ckp dh xde ape yg boleh dibuat dh...sbb mok ada stroke...dh xde tenaga kalo nk tebuk or operate..so ape yg boleh buat hanyala masukkan ubat utk kluarkan semua tahi dlm dia. Bila semua tahi dh klua nothing can be done dh....
Latest photo of my grandma..sian dia...melihat keadaan nenek camni rasa sedih mengalir air mata...dia dh xkenal org..nk ckp pun klua suara..its really difference masa last aku jumpa dia awal muharam ari tu..bkn lama sgt pun kan..but one things wt aku hepi dlm tangisan ialah dia kenal aku..even semua org yg dtg ty dia xingat tp bila aku ty sape ni dia ckp "nana"...

to be honest aku xpernah jaga dia pun...hy melawat bertanya kabar dn berborak2 kosong dgn mok..and plg bagus aku wat ialah suapkan mok makan...tp mok igt kt aku dlm sakit2 camni..sedih cmpur gembira pun ada...n d only cicit die kenal ialah Nuh Iman...dia igt nama penuh lg...Muhammad Nuh Iman bin Mohd Khairi..dgn bin2 lg tu..alangkah sygnya Nuh xleh tgk nyang dia kt hospital..baby kan xleh masuk..tp seblm mok masuk hospital Nuh mmg meragam je..maybe dia tau nyang kesygan dia nk masuk hospital...

Rasa bergenang air mata tulis ni..huhuhu..act aku byk lg nk cite kebz aku skerg..tp rasa sedih plus xde mood nk sambung tulis...xpe next time la ye...

2 comments:

faiez said...

sian betul kat nenek ko...moga dia akan sihat....

Julie Jamaludin said...

sabar ye nane... brape umo nenek ko yek?

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014