Saturday, December 3, 2011

Tired journey..

Salam...

Semlm br balik dr Miri...outstation for the first time setelah bergelar ibu..kalau dl dgr outstation mmg aku sgt suka..sbb ape sbb dpt berjln...i like travel..tp sejak jd ibu ni benda ni la buat aku pening kepala..aku meninggalkan iman saat die br 2 bln...even 2ari satu mlm je tp saat yg sgt menyeksakan buat si ibu dn anak..

Disebabkn aku xnk tinggalkan iman lama2 so dgn seblh2nye aku jdkan trip ni sgt singkat...oh ye motif outstation kali ini ialah meeting dgn petronas sabah..kali ni aku kena wt presentation...meeting kol 2 ptg so pg tu br aku bertolak dr Kuantan...smpai KK ngam2 kol 1.30 before meeting..lps tu boss lak suh aku g miri jumpe team kami kt sana..so mlm tu abis je meeting terus ke airport naik flight ke miri..tp xde lak direct flight...kena transit Labuan dl...kol 11 aku smpai hotel di Miri....esok pg2 g opis kt miri dn ptg trus blk ke Kuantan melalui kl...semua sekali mengambil masa 44 jam...

Cite psl trip kali ni....kali ni aku naik sorg2 je...kalo dl iman teman aku dlm perut hehehe... cuaca agak buruk so naik flight agakla goyang sikit...oh ye ni pemandangan dr flight KL ke Kuantan...aku rasa awan2 ni sgt2la cantik..SubhanaAllah
kalo korg rasa xcantik adalah kerana aku pakai camera hp je...berbalik pd cite cuaca td..penerbangan ke Miri agak juga mendebarkan sbb aku naik MASwing..flight kecil tu yg dlm dia mcm bas..jakun jap first time naik hehehe...cuaca agak buruk..disebabkan kapal terbang kecil leh rasa dia bergoyang2...waaa takut rasa...dn on d way blk ke KL lak kami xdpt landing..berlegar2 kapal terbang jap naik jap turun sbb rasa pening lak aku....

Anyway tu cite dlm flight...cite teksi lak...kami abis meeting agakla dh lmbt..yela terlalu byk sgt issue...bos aku nk blk KL flight kol 7.20..dn kami abis meeting on 6.45 ptg...aku lak flight kol 8.30..alang2 die nk g airport aku tumpangla skali..so kalo korg tau KK adala bandar yg sgt bz dn jem..disebabkan takut tertgl flight driver taxi tu bwk sgtla gile.atas arahan boss aku gak..menyelit sana menyelit sini..fuhhh mengucap aku dlm teksi..Alhamdulillah selamat xde ape2 berlaku...smpai Miri lak company book kan aku Imperial Palace Hotel...tp manala aku tau ada 2 Imperial kt Miri..at first aku tersalah g hotel..dh kena panggil teksi lg g hotel yg btl..dhla sgt2 kepenatan...

Ni pertama kali aku ke Miri, tp aku xsempat pun jalan mana2...nama pun nak rush...tp sempat gak mkn makanan popular kt Miri iaitu Lalapan...aku xamek pun gmbr dia tp ni aku ada jumpe kt website...
mcm nasi penyek..tp dia ada tmbah sayur rebus kt situ dn nasi dia nasi biasa je...aku mkn disamping minuman air teh 3 layer...sedap nasi ni bg aku esp tauhu dn tempe..lg sedap dr nasi penyek...

Alhamdulillah mlm semalam aku selamat sampai ke Kemaman..terus peluk cium iman...sian dia mlm2 xleh tdo cr mama dia nk menempel...disebabkan itu sekrg iman dh suka isap jari sekrg...
mmm lps ni aku kena g singapore lak..QHSE Asia Pasific Meeting...ikutkan leh je nk bwk iman dn hubby..sbb ramai yg bawak famili gak..tp iman xde passport..n he's too young..kalo tinggalkan dia dgn ayah dia kt hotel ape jela aktiviti leh wt..lainla dh bsr sikit leh main swimming pool..dn kali ni lama gk aku tglkan dia...4 ari 3 mlm..waaa tidak siann iman..tp apakan daya dh keja camni...next year iman dn ayah ikut ye sbb program ni every year...

k la iman dn ayahnye dh tdo..aku pun nk tdo gak...next time kt cite lg ye...coz next weekend ktorg ada byk aktiviti satu famili...

No comments:

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014