Monday, January 3, 2011

teman suka dan duka

Assalamualaikum..
Teman sejati selalu sukar dicari...esp teman time duka...tp kenapa...mungkin lumrah manusia x ingin pening2 memikirkan masalah org sedangkan masalah sendiri pun mls nk pikir....sedangkan org yg punya masalah atau bersedih tu bukanla nak sgt teman memikirkan bersamanya..cuma ingin mendgr luahannya agar dia lega plg tidak ilang plg kurang pun sedikit keresahan nya...
Aku, adakah teman yg bagus.?? hy temanku sendiri yg mampu menjwb..tp terus terang ku katakan aku x pandai memujuk bile org bersedih, x pandai berty kenapa die bersedih...tp aku boleh menjd pendgr setia bila teman memerlukan aku...
Anyway mlm semlm berkunjung ke rumah teman yg boleh aku katakan teman suka dan duka..Afizan Aziz...teringt saat pertama kami bertemu...di matrikulasi Kuala pilah...diperkenalkan teman matrix kami sbb kami akan ke UTM dn mengambil kos yg sama...x ku sangka sampai UTM kami dipertemukan di blok asrama yg sama dn kebetulan kami x punya roomate...dn kami juga duduk di kelas yg sama...di sana bermula segala2nya..kenangan kami sbg warga kampus...org ckp kami kembar..sbb slps thn 2 kebtln kami dpt bilik yg sama...begitu gk thn 3...
Abis UTM kebtln fiezan org trg dan kampung aku pun kat trg...perhubungan kami x terputus...kerap bertemu...mak aku mak dia dn mak dia mak aku...time die kawen aku sedih gile...sbb rasakan kehilangan kwn...tp seharusnya aku bersyukur krn dia bertemu jodoh...x putus2 dia mendoakan aku bertemu jodoh juga agar aku x sunyi keseorangan...Alhamdulillah berkat doa dia dn famili aku bertemu jodoh dgn khairi yg mana nama hampir sama dengan nama husbandnya khairul....mmg kebtln kan...Alhamdullilah disbbkan hubby kami org trg dn due2 oil n gas dua2 x kekok apabila bertemu...
Time nie jumpe masa fizan pindah umah

Lps tu byk kisah suka dn duka kami kongsi bersama...even x dela bertemu secara kerap dn bersms secara kerap tp kami xkn lupa each other...bercontact melalui teknologi yg canggih iaitu fb...dia berharap aku dpt pindah kemaman agar kami leh sentiasa bersama...buat aktiviti yg suami kami xberminat nk join...biarkan anak2 kami meneruskan persahabatan kami...tp tula rezeki di kemaman belum menyebelahi..
Semlm kami bertemu smbil fizan jamu aku dn suami roti canai..jadila sbb fizan pun sdg mengandung 6 bln...sst yg mengembirakan aku sbb dh dua kali rezeki x menyebelahi nya...kami bertemu pd pkl 9 mlm..berborak panjang menceritakan cite msg2 sdgkn hubby masing2 menonton cite underdog...x sdr jam dh bergerak ke 10 lbh...cpt sgt masa berlalu...mm semoga kami ketemu lg...mungkin lps nie dpt meminang anak pzan lk...
Itulah teman, sahabat suka dn duka...Tuhan telah menemukan kami dgn byk persamaan..org ckp susah nak cari teman suka dn duka tp Alhamdullilah aku telah menemukannya...Semoga hubungan kami berkekalan hingga akhir hayat....
Waallahualam...

No comments:

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014