Tuesday, November 19, 2013

rumah oh rumah

Assalamualaikum..

xabis2 cite rumah kan.. maklumla excited dpt rumah sendiri.. dlm keexcitedan (mmm ape nye bahasa kn) aku ni ada gk ckp aku ni berlagak nk tayang ada umah sendiri...

mmmm ye ke aku berlagak?? mungkin presepsi org... ntahla kn.. sbb rumah aku bukan la bungalow jutaan ringgit pun utk diberlagakan pun... 150k pun xsmpai tau.. okla campur tanah kan.. 200k la.. ada yg ckp berlagak la sbb dpt buat rumah atas tanah.. mmm aku bukanla duduk kt kl yg harga rumah melambung tinggi mahupan jb yg terpaksa nk bersaing dgn rakyat singapore nk beli rumah.. i duduk kt TERENGGANU ye.. ye terengganu yg rumah pangsapuri or bangunan pencakar langit mcm xwujud je kt sini.. so rasanye kalau org yg ckp tu duduk sini dia mampu bina rumah bungalow yg lg besar dr aku huhuhu...

aku just nk share je..progress rumah step by step dn kegembiraan serba dpt miliki harta sendiri yg atas dasarnye not totally mine coz meminjam dgn bank... mmm rumah kami pun kecik ye.. ye sgt kecik..

itu mulut2 ckp aku berlagak..ada gk suara yg ckp kenapa bina rumah camni, kena xbuat 2 tingkat, kenapa xbuat setingkat stgh kenapa ni kenapa tu...aduh pening mak ni oi... mmm kalo la buat setingkat maupun setingkat setgh or 2 tingkat nilai nye xbyk beza mmg akan ku buat.. utk pengetahuan diorg sekrg ni kami buat rumah mampu milik je.. kami de cash jutaan ringgit..hanya pinjam dr bank.. so xmaula pinjam dr bank byk2.. jenuh nk bayar bln2.. kalau ada rezeki nnt insyaAllah akan kami renovate rumah tu ikut yg korg2 ckp tu...

tp tula mulut org xleh nak tutp kn.. biarla diorg berkata2 semua.. kita dengar dn iakan la.. masuk kiri keluar kanana.. kalo masuk kanan keluar kiri... anyway rumah kami dah nak naik bumbung.. Alhamdulillah la.. dlm suasana hujan di sini kan...malas nk post gmbr nnt org ckp kami berlagak huhuhu.. dh masuk dh dlm rumah tu.. ok living room and dining room xdela besar mana..so aku rasa xperlu devider2 tu.. just letak sofa kt living room dn meja mkn di dining room... kalo x nmpk ruang tu makin sempit.. blk pun ngam2 je katil dn almari.. mmm rumah sewa sekrg lg besar rasanye.. toilet lak..mmm br perasan kecik yg amat sgt... ok ni kami frust sikit.. silap kami gk xde pengetahuan dr segi luas dn xcheck pelan tu betul2.. yela masa tu dh fed up dgn pembuat pelan just sign je la tanpa byk komen...dapur ok la..xdela kecik sgt...leh sumbat kabinet dapur dn meja mkn utk family.. yg pening kepala nk design kabinet dapur nnt sbb byk tingkap lk kat dapur tu...aku igt nk wt laundry area..tp dh xde ruang lk.. tgkla nnt kalo rumah siap kena pkir blk susun atur perabut agar rumah kami yg comel tu nk nampak semak... hubby sedap kan aku pasal toilet dn bilik comel tu dia ckp nnt kita ada duit kita perbesarkan ye...hehehe..xpela ada rumah sendiri pun dh ok...

ok act bukanla xnk letak gambar.. tp gambar semua kt dlm tepon hubby.. nntla bila dh siap rangka bumbung kt post skali gus...

2 comments:

Kaseh Kamila said...

Biar la apa org ckp..duit u..n u yg dduk..yg nk byr..nk dduk nya u jgak..bkan org lain..asal sendiri selesa ok la kn..

~ NANA ~ said...

biasa la tu mulut org...hehe...i ni share je semua, lantak la org nk cakap apa pong

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014