Wednesday, October 5, 2011

Super mama

Salam...
Entry khas buat nenek Nuh...




Nenek Nuh aka mama...mmg layak digelar Supermama sekrg...nape aku ckp camtu...sbb:-
---> sekrg mama jaga aku dlm pantang...siapkan makan minum aku..mandikan nuh pagi2..basuh baju, kain lampin Nuh (basuh tgn ye..)..jaga Nuh time aku ada benda nak wt...----mmm stdla bg seorg ibu jaga anak dia dlm pantang kan...
---> Dlm masa yg sama gak mama jaga mak die yg terlantar kt atas katil...kdg2 suapkan makan dia..lapkan badan dia, tukarkan baju kalau basah..dn sewaktu dgnnya...---walaupun kami ada bibik tp bibik tu kejanya amatla tidak memuaskan huhuhu...
---> At the same time lak, mama akan masak lunch dn ptg utk semua org dlm umah ni..bayangkan 3 jenis makanan, makanan utk org sihat, makanan utk org dlm pantang dn makanan utk nenek ku...---normally amek masa sejam lbh nk siapkan makanan semua...
---> leh la plak makcik aku yg dok sini g outstation..so mama ada lg satu job..dok layan anak die yg darjah 1 nk g sek pg2..dn layan segala keperluannya..
---> malam2 time hubby ada mama akan tdo blk nenek..jaga nenek..nenek aku dhla kuat mengigau dn batuk2 je..so tdo xlena..kalo hubby xde mama tdo dgn aku (kdg2 je kalo makcik aku ada) so die pun akan terjaga sama kalo nuh bgn dn meragam mlm2..so tdo mama x pernah sempurna kan...

mmm tula rutin mama ari2..kagum kan..sian mama bahu die dl pernah wt operation buang ketumbuhan..sekrg tmpt operate tu dh sakit blk gara2 keja yg overload ni...sekrg aku cuba meringankan beban mama dgn jaga Nuh jela..mama tgl mandikan Nuh je...

Kagum dgn kehebatan mama wt keja menjd seorg anak, ibu dn nenek...tula org kata syurga di bawah telapak kaki ibu kan...moga diberi kesempatan utk kami menjaga mama lak lps ni kn...

1 comment:

faiez said...

entry yang touching tapi bernada santai....semua mak mcm nieh kan...

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014