Saturday, January 21, 2012

idup berjiran..

Salam..

aku sgtla hampeh..sepanjang duduk kt shah alam dn kemaman ni xpernah berbaik dgn jiran...bknla aku xnk tp ntah maybe sbb keja dn jiran pun ada gk xbest nye...kt shah alam dl yela org bandar gamaknye..xpernah kenal pun jiran seblh menyeblh..bertegur sapa tu pernahla cuma setkt hai hai time blk keja or terserempak time g keja..xdela nk bergossiping or melepak sama2..

tu ms kt shah alam..pindah kemaman kami dok kt kawasan cina..seblh umah je melayu..dpn umah bdk bujang...masa kami pindah seblh umah kami adalah kwn baik pd makcik ku...masa tu kami kenal la gak jiran tp xsempat juga berlepak sama2 disebabkan kekangan keja dn weekend je asyik blk k.trg...

oh ye dpn umah kami lak iaitu seblh umah bujang tu ada umah org tp kosong..org umah tu misteri...aku pernah terserempak dgn diorg tp ada la 2 kali sepanjang sethn sudah aku pindah sini..sepanjang ketiadaan dia adala 2-3 kali sedara mara dia dtg cr..siap ty kt ktorg lg..huhuhuhu..kami of course la xtau mana dia g..sbb tegur pun xpernah..satu ari ada org dtg nk tarik keta..oh ye even tn umah tu xde tp keta dia ditinggalkan dlm porch umah...penarik2 keta ni ckp dh sethn dia cr keta ni..tn keta ni dh meninggal so xde org byr keta ni.. penarik2 ni suhla kami jd saksi siap dia tunjuk surat lg yg diorg bkn curi keta tp tarik keta...maaaak ai kena jd saksi tu...kalo ada ape2 kena masuk court kami terlibatla ek..sejak keta ditarik still org tu xblk2..umah dia yg cantik tu dh jd semak dh...ish ish mcm2 hal...apela jd dgn jiran ku dpn umah tu...MIA...

jiran seblh umah...dl kami baikla pastu dia pindah sbb dh beli umah...so kami dpt jiran baru...jiaran baru ni berniaga pasar mlm..so asal kami blk keja mesti dia xde..kalo g keja dia xde gk g membeli bahan2 kot..so xpernah bertegur sapa la..hampeh x hihihi...hinggala satu ari dia dtg umah..igt dia dtg umah nk berkenal2an..rupe2nya nk mintak tlg...umahnye terbakar...terbakar kt dapur je...

Alkisah dia klua umah..blk2 tgk satu umah berasap..maybe gas bocor..abis kt dapur..camni ye..
actually kami dengar bunyi2 kat sebelah sbb aku ada pun kt umah..tp xsangka lak camni jdnye..igt diorg ada umah..seeee jiran yg xbrp nk baik kan aku..jiran ada ke xde pun xtau..tp lps dia dtg ngadu tu aku jd jiran yg baik...aku kol kan bomba, tlg dia crkan wiring man sbb abis satu umah black out dn tlg2la ape yg patut...

mmm punca kebakaran ialah paip gas bocor dn ada sumber ignition yg menyebabkan kebakaran ni...still wondering apela sumber ignition tu..so korg2 sila pastikan gas dlm keadaan baik ye..kalo klua umah cabutla salur gas dr gas kn..tutup dapur elok2..kalo x ginila jd kalo korg klua umah..


anyway aku geram gk dgn bomba..aku tepon bomba lama gak la dia nk smpai kt umah aku tu..kalo umah terbakar btl2 dh selamat dh satu umah...bomba oh bomba...

last but not least kejadian tu jdkan kami dh berbaik pun...hope lps ni bila kami pindah umah sendiri kami punya jiran2 yg best yg xde la aku aku kau kau kn...

No comments:

HIDUP BAHAGIA BERSAMA

Daisypath Anniversary tickers

PUTERA PERTAMA

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

PUTERA KE DUA

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers>
Designed by UMIESUEstudio 2014